måndag 16 januari 2012

Jenga

När jag och en kompis var i Turkiet 2010 så satt vi nästan varje kväll vid hotellets bar och spelade ett spel som hette Jenga tillsammans med bartendern som jobbade där. Vi hade himla skojigt tillsammans och vi ägnade många timmar på barstolarna där. Just de här spelet fastnade jag väldigt för. Det var så roligt och ett bra tidsfördriv så när vi kom hem igen så jag min jakt efter samma spel. I somras när vi var till Ullared så hittade jag äntligen ett likvärdigt som det i Turkiet, den enda skillnaden var att detta var träfärgat. I Turkiet så var dom röd, svart och träfärgad och hade en tärning med dessa färger till, så nu idag när jag var på färgaffärn så fick jag suget att köpa färg så jag kunde måla dom så dom nästan blev som den Jenga som jag fastnade för och så här blev resultatet.


Ska bara fråga snälla fader om har skulle kunna göra en tärning så detta spel blir fulländat någon gång.

Spelregler:
Man slår tärningen med alla färger på. Om tärningen visar blått så ska man med en hand försöka dra ut en blåkloss från tornet och lägga på det översta lagret utan att välta tornet. när man lyckas med det går turen över till andre spelare. Den som lyckas dra ut klossen och lagt den på övre lagret innan tornet välte vinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar