onsdag 7 mars 2012

Banta, gå ner i vikt, minska på midjemåttet!

Funderar starkt på att ta bort min hotmail. Är inte roligt att logga in och ser att man har 11-20 olästa mejl varje gång, och alla dom mejlen handlar om att gå ner i vikt. "prova det här och gå ner si och så mycket i vikt bara på en vecka" eller "jag gick ner si och så mycket bara av att ta ett piller om dagen i två veckor" eller "gå ner i vikt med hjälp av det här" eller "jag tappade två storlekar på bara tre veckor". Men alltså hallå! Vart är reklamutskicken om hur man lyckas med att gå upp i vikt. Varför ska det alltid handla om att minska i vikt och i midjemått? Blir galen på allt detta! Inte så konstigt att man får all dessa komplex, det är inte konstigt att unga tjejer utvecklar anorexia i titdig ålder, det är inte så konstigt att var och varenda en inte är nöjd med hur dom ser ut.

Alla dessa dieter, piller och andra produkter som ska göra att man går ner i vikt. Usch!

Jag har inte mått bra över mig själv, jag vet hur det känns att inte känna sig tillräcklig, att känna sig ful och äcklig. Att nästan kräkas åt sin kropp...
Ingen ska behöva ha den känslan. Alla är värd att må bra.

Idag mår jag bra, visst jag har mina svackor jag likt som många andra men idag mår jag bättre än någonsin. Jag behöver inte banta! Jag behöver inte dessa himla piller som ska ge mig en mirakelkropp, eller dieter för att gå ner i vikt.

Det jag behöver är chips, godis, glass, kakor för det är gott och det blir jag glad av... Sen äter jag alltid med måtta, jag behöver inte ta nå jäkla piller som ska minska upptaget av fettet från maten eller öka matsmältningen. Tvi för allt sånt!

Jag är jag och ingen provdocka från H&M! Ta mig för den jag är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar